Ofte stillede spørgsmål
Hvad er miljøbidrag?
Når du handler på lomax.dk, bliver der i indkøbskurven lagt et miljøbidrag oveni det samlede beløb. Bidraget dækker primært de lovpligtige, statslige energi- og miljøafgifter i Danmark og EU som har med affaldsgebyrer at gøre. Derudover dækker bidraget også de miljøgebyrer, vi bliver pålagt af vores leverandører.
Kan jeg angive en anden leveringsadresse?
Det er altid muligt at få varerne leveret til en anden adresse end faktureringsadressen. Når du bestiller, har du ved check-out mulighed for at angive en anden leveringsadresse.
Hvad bruger I mine oplysninger til?
Vi bruger kun dine oplysninger til at kunne levere dine varer samt at sende relevante informationer til dig såsom ordrebekræftelsen. Dine oplysninger bliver behandlet fortroligt, og Lomax deler dem ikke med andre virksomheder.
Vi bruger ikke dine data til markedsføring, medmindre du har givet tilladelse til det.
Læs mere om vores håndtering af dine personoplysninger i vores privatlivs- og persondatapolitik.
Jeg leder efter en specifik vare - kan I skaffe den?
Hvis du leder efter en specifik vare, som ikke findes i vores sortiment på lomax.dk, er du velkommen til at kontakte os via chat eller på tlf. 47 36 80 00 – så ser vi, om vi kan skaffe den til dig. Du kan også oprette en henvendelse via kontaktformularen nederst på siden.
Kan jeg ændre på eller annullere min ordre, efter den er gennemført?
Vi behandler og sender din ordre, så hurtigt vi kan, og derfor vil det ofte ikke være muligt at ændre en ordre, når den er bekræftet. Du er dog velkommen til at kontakte os via vores chat eller tlf. 47 36 80 00, så vi kan undersøge mulighederne for at ændre eller annullere ordren.
Hvad er reglerne for omvendt betalingspligt for moms?
Omvendt betalingspligt for moms er trådt i kraft pr. 1.7.2014 og påvirker virksomhedskøb af bl.a. mobiltelefoner, tablets, PC’er, bærbare computere og spillekonsoller, samt en række andre varer inden for IT og elektronik.
Reglerne er en del af Momsloven, og kan læses i sin fulde længde på www.retsinformation.dk
Reglerne omhandlende omvendt betalingspligt kan findes under §2.
I forhold til dine køb på Lomax.dk betyder den omvendte betalingspligt, at du, som virksomhed, ikke længere skal betale moms for varer, der er omfattet den omvendte betalingspligt. I stedet har du som køber selv ansvar for afregning af momsen på disse varer.
De nye regler kan virke omstændelige, men hos Lomax har vi gjort vores bedste for at gøre det så overskueligt som muligt for dig som kunde. Derfor kan du, hvis du er logget ind, nemt se, hvilke varer der er omfattet af de nye regler, og som du derfor ikke skal betale moms af. Samtidig vil du kunne se dette i såvel indkøbskurven som på din ordrebekræftelse og faktura.
Offentlige institutioner, foreninger og private er ikke omfattet af reglerne om omvendt betalingspligt, det gælder kun virksomheder. Bemærk dog, at der kan være få undtagelser, hvor offentlige virksomheder, fx offentlige kantiner, kan være omfattet af reglerne. Kontakt din juridiske rådgiver eller revisor, hvis du er i tvivl.
Hvis I, ved en fejl, er registreret som en virksomhed kan I kontakte os på tlf. 47 36 80 00, så sørger vi for at tilrette jeres konto.
Følgende produkter er omfattet af omvendt betalingspligt:
- Mobiltelefoner, herunder smartphones
- Tablets
- Bærbare computere
- Spillekonsoller
- Integrerede kredsløbsanordninger (såsom computerchips, CPU’er mv. i løssalg)
Hvornår opkræver I betaling?
I udgangspunktet kræver vi først betaling for dine varer, når vi har leveret dem.
Ved brug af kort eller MobilePay reserverer vi beløbet på din konto, men betalingen bliver først trukket 1-2 hverdage, efter at varerne er afsendt.
Ved kontobetaling modtager du en faktura 1-2 dage efter levering. Betalingsfristen fremgår af fakturaen.
Tak for din henvendelse. Vi vender tilbage hurtigst muligt.
Stadig i tvivl? Lad os hjælpe dig!
Udfyld formularen, og vi vender tilbage hurtigst muligt.
Vi sidder også klar på telefon
Kontakt os på tlf. 47 36 80 00
Mandag - torsdag 8.00 - 16.30
Fredag 8.00 - 16.00